Вашият коментар

НЯКОЙ ДЕН … (2)

(Продължение).          Светът знае отдавна,  че моторите изхвърлят във въздуха куп вредни за живите организми химични и не само химични вещества. Смята се, че автомобилните двигатели са ЕДИН ОТ ОСНОВНИТЕ ЗАМЪРСИТЕЛИ НА АТМОСФЕРНИЯ ВЪЗДУХ. Когато работят, разбира се. Съществен принос за формирането на мръсната картина са изгарянията въобще, като на първо място се поставя горенето на твърди материали – въглища, дърва. При нас това е ежедневие главно през студения сезон, който често продължава поне пет месеца, т.е. почти половин година. Съществуват ТЕОРИИ И ПРАКТИКИ доказващи възможностите за намаляване на вредите от автомобилните газове. Но тяхното прилагане у нас, конкретно в града Севлиево, би било възможно САМО АКО УПРАВЛЕНИЕТО му  стори необходимото, което задължително трябва да започне със създаване на адекватни условия за рационално движение на моторните превозни средства. И в тази сфера властите през последните петнайсетина години направиха много против въвеждане на такава организация на движението, която би позволила сега, а и в бъдеще, да се търсят и намират пътища за ликвидиране ( или свеждане до минимум) на активното замърсяване на въздуха от работещите мотори. Беше време – неотдавна – когато централната зона на града се прекрояваше с мисълта да се осъвремени. И това се постигна. Но управляващите не показаха и мисъл за по-важното, а именно да се осигурят условия за добра организация на движението в града, та дори и нещо повече: то да може да получава нови и все рационални решения през следващите поне 4-5 десетилетия. Стореното в прекрояването на важната зона на града е практически непоправимо, или – ако трябва да се търси изход от недомислено реализираното – ще са нужни многократно повече средства, които няма от къде да дойдат. За управляващите остава възможността да проявят разум и виждане, чрез рационални корекции да постигнат минимума – максимална флуидност на движението на моторните коли в града. За това ще е нужно властта да се срещне с истинското положение на нещата и – ако може-  да тръгне към корекциите много преди да дойде предизборния период. 

 

Вашият коментар